Twingly statistik

Twingly statistik

måndag 3 mars 2014

Mindfulness

Tro det eller ej men nu har jag anmält mig till en Mindfulnesskurs :o

Det som jag tidigare har tyckt verka ta en massa tid för en mycket tveksam outcome (bara sitta och inte göra någonting :o ) och kanske lite för mycket hokus pokus för min smak har jag nu anmält mig till ;)

Under en "prova på kväll - mindfulness" fick jag lära mig mycket och framförallt...de kunde ta mina konstiga och knäppa frågor som "hur länge måste man sitta och blunda?", "ska man alltså ägna 3 h åt att slappna av per kurstillfälle?!", "innebär kursen en heldag också...ska man sitta en hel dag och inte göra något alls?!", "hur lång tid om dagen måste man göra detta för att uppnå resultat?"...ja ni förstår mina frågor och funderingar ;)

Mindfulnessgruppen sålde in konceptet och det verkar inte helt fel att bl a få följande tecken och symtom:

  • En oförklarlig känsla av balans även vid motgångar
  • En brist på förmågan att oroa sig
  • En ökad tendens att låta att låta saker hända utan sömnlösa nätter och utan grubbleri
  • Återkommande anfall av uppskattning
  • Regelbundna anfall av leende och uttryck av glädje
  • En omisskännlig förmåga att njuta av livet av varje tillfälle

Ja, nu är jag anmäld och ser fram emot denna kurs med stor nyfikenhet :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar