Twingly statistik

Twingly statistik

onsdag 19 mars 2014

Första cytostatika behandlingen är avklarad - nu är det endast 5 kvar :)

Älskade Cytot :o
Efter en sömnlös natt var det bara att ta tjuren vid hornen och gå in i boxningsringen. Lite mörbultad efter gårdagens inoperation av en porth-a-cath. Men dock redo!

Jag hade väntat mig en knock out direkt, baserat på mina tidigare erfarenheter. Men det kanske lönar det sig att jag har jobbat och jobbar med det mentala...Min kropp trodde nämligen att jag fick cellgift i natt! Jag pratade mitt huvud tillrätta och jag fick behålla maten. Jag mår bra...jag mår bra...jag mår bra...etc.

Så cytot lyckades inte idag med någon knock- out, inte ens en rak höger, den ska ju vara snabb och exklusiv och komma vanligtvis efter en direkt vänster...som jag heller aldrig fick :o

Jag ska in vara för mallig, för jag ligger nedbäddad i pyjamas och känner mig överkörd av ett tåg. Dricker egengjort ingefära te som ska vara susen mot illamående. Jag har ju en förkärlek till läkemedel och de 10 olika preparaten mot illamående kan ju hjälpa till lite också ;)



Fick en härlig fråga...Snälla, kan du inte ta en Selfie...Sagt och gjort!

Här ligger jag nedbäddad i sjukhussängen, galet trött och stressad...och ser de dyra dropparna som sakta men säkert går in i min oförstörda kropp ;)

Första ronden är avklarad!

2 kommentarer:

  1. Du är en fighter älskade syster!!!
    Oooooootroligt vacker !
    Tillochmed när giftet går in i kroppen
    Puss
    Lillsyrran med bra idéer

    SvaraRadera
  2. Låten Monster av Martin Stenmark.
    Lyssna på den!
    Monster= Cancer
    Jag älskar dig Anna!
    Kram från lillasyster Caroline

    SvaraRadera