Twingly statistik

Twingly statistik

måndag 31 mars 2014

Essence Vitae

Jag har grubblat ett tag på att jag skulle vilja ta "proffsfoton" på mig och min fina familj. Det kan ju låta konstigt och galet!...Varför vill jag ta foton nu? Mitt i allt detta jobbiga...just nu?...Jag som gillar att vara så snygg som det bara går på foton...Och jag kan lova att jag ser  inte ut som en fotomodell just nu direkt:o...Jag har lyckats åldra 10 år på 3 månader...slå det om ni kan;), (men resten av familjen ser strålande ut som alltid, så tre av fyra är ju inte så tokigt iaf;))... 

...Så detta är väl verkligen ingen tid att minnas?
Jag har ju varit sjuk tidigare, riktigt sjuk, visste inte om jag skulle leva eller dö...men denna gång är resan mycket tuffare...för den inkluderar mina älskade ungar.

Det är hjärtskärande att se dem oroliga, ledsna, fundersamma, frågande och vissa stunder uppgivna. Att de måste se mig när jag mår som sämst av alla mediciner...när jag inte ens vill se mig själv...det gör ont! Kommer detta medföra trauman för resten av deras liv? Kommer de alltid vara oroliga att ngt kommer hända deras nära och kära...känna otrygghet?

Så anledningen då till denna "dokumentation"...
Jag hoppas att vi kan plocka fram det som är bra i allt detta jobbiga, all kärlek, att vi gör detta "projektet" tillsammans, att tillsammans är vi starka:) Och om mina tjejer kommer att vilja prata om den här tiden vill jag att vi ska kunna göra det närsomhelst, det ska inte finnas några tabun eller frågetecken. Jag vill att vi ska kunna plocka fram foton, dagböcker, blogg och minnas och förhoppningsvis kunna se det som var positivt i allt jobbiga..

Jag pratade med en av mina bästa väninnor igår (som alltid tvingas höra mina idéer, högt som lågt...jag beundrar hennes fantastiska tålamod ;) om att hitta en fotograf som kan lyckas fånga upp det som vi går igenom just nu på ett bra sätt...Och hon tyckte det var en bra idé:)

Så tack vare min fantastiska väninna...så vips var jag i kontakt med en mycket sympatisk, härlig och varm kvinna, Juliana Wiklund. Juliana är grundare till projektet "Essence Vitae" där fotografer fotar just det jag letar...Proffsiga fotografer som finns för familjer med barn där en familjemedlem har drabbats av en livshotande sjukdom.

Jag beundrar många människor och Juliana är verkligen en av dem!

Gå in och läs om det fantastiska som hon gör för just familjer som våran. Helt otroligt!
www.essencevitae.com

Och imorgon blir det fotografering :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar