Twingly statistik

Twingly statistik

onsdag 12 mars 2014

Förberedelsefasen!

Jag är i förberedelsefasen - liknande väntabarn fasen.

Då ville jag boa och förbereda mig på alla möjliga sätt och vis, bada i information, nätverka med alla som var i samma fas och skaffa nya vänner (inklusionskriterium var såklart att vara havande;)

Denna gång är det inte fullt så trevliga förberedelser men dock nödvändiga för mig...det är alltså inga bebbar som Storken ska komma med ;)

Checklista är lång och jag har börjat bocka av några saker som tex:
  • Träffat min underbara Gyn dr. Viktigt att vara förberedd på att komma in i klimakteriet.
  • Träffat min allra bästa Hud dr. Måste dessvärre hinna op bort två fläckar (vilket ska göras imorgon, dvs innan cytostatika beh påbörjas).
  • Peruk - check!
  • Träningsmössa - check!
  • Lösögonfransar - check!
  • Nya sneakers - check! Det är ju ett måste då jag vill vara "hemma snygg" också (går inte i högklackat hemma) ;)
  • Träffat Sjukgymnasten - vart står jag i träningen, hur går jag vidare? Fick mkt bra feedback - jag har tränat bra, men nu höjs ribban! Träningen är superviktig under cytostatika behandlingen!
  • Kollat upp vad jag kan få för hjälp av landstinget som tex sjukresor etc
  • Haft möte med Försäkringskassan, vad gäller när man är sjuk (har inte mkt erfarenhet av det, trots allt:) ).
  • Inhandlat näring till mina fransar och bryn (ska göra allt för att kunna ha dessa kvar). Så ett speciellt medel till dag och ett till natten.
  • Hittat närig som jag kan ha till naglarna, för att förhoppningsvis få ha naglarna kvar!
  • Kollat upp de medicinska behandlingarna som finns för illamående, klimakteriet och håravfall
  • Kollat alt. behandlingar för illamående, klimakteriet och håravfall
  • Träffat Bröstcancerföreningen för att få info om vad de kan erbjuda
  • Ny EGEN dator (ingen för kidsen) som jag kan ha i sängen v.b och avnjuta filmer och fått tips på nya härliga serier :)
  • Gått med i två nätverk
  • Fått nya härliga vänner som är ett jätte stöd :)
Ja, nu känner jag mig redo, eller så redo som man kan bli:)

Bring it (cytostatika) on!




Nouriche är den nya godkända formula för fransnäring,
vilken då ska tas till natten.
Denna mascara ska användas
till dagen och ger omedelbar
 fransvolym x2.
Ger kraftigt böjda,
tjocka och långa fransar.
Vem vill inte ha det? ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar