Twingly statistik

Twingly statistik

måndag 27 januari 2014

Samtalsgrupp

Känner mig duktig! 

Ännu en dag på sjukhuset, vilket inte är det allra roligaste (dock "bara" ompyssling = omläggning, vilket innebär en date med "min" absoluta favorit sjuksköterska, hon är super på alla sätt och vis :), men man kan ju inte ha roligt jämt..."det måste ju vara lite tråkigt ibland...så man ska kunna uppskatta det roliga"...

Nej, jag bara skämtar, jag ska inte rabbla upp alla klyschor som jag känner till...men jag kommer ändå osökt att tänka på en klyscha som jag själv använder lite nu; "allt som inte dödar härdar". Första gången jag använde den klyschan på jobbet tittade min chef (som är född och uppvuxen i Stockholm) fundersamt på mig "Du är verkligen Norrlänningen du..."..."Det bara måste vara ett tuffare klimat i Norrland"...Vilket såklart är en omöjlighet för mig att veta. Men jag måste väl erkänna att vi kindpussades inte speciellt mycket eller snarare inte alls ;)...det fick jag lära mig när jag flyttade till Stockholm ;)

Varför känner jag mig så duktig just idag då? 
Har läst igenom alla Amazonas aktiviteter och utbudet är verkligen gediget. Jag har anmält mig till en samtalsgrupp (jag undrar verkligen hur det är att delta i en sådan grupp!!! :o ...får filmen "Gökboet" på näthinnan)...Samtidigt smickras jag såklart...jag hör till gruppen "Unga kvinnor", och den lilla karamellen kommer jag allt att suga på ett tag ;)

Så jag känner mig ofantligt duktig som ska våga mig på att delta i en samtalsgrupp (trots "Gökboet"...:)

Berättar mer sen...är något för mig och som jag kan rekommendera :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar