Twingly statistik

Twingly statistik

fredag 30 maj 2014

S.A.T.S levererar

Jag fick för en dag sedan ett fantastiskt härligt samtal från en PT från SATS. Hon hade läst min blogg och blivit berörd, tyckte att vi skulle ses för att de vill bjuda på PT-tid. Vi hade ett ganska långt samtal, jag ville såklart berätta att jag efter 4 cyto behandlingar är inte samma person som innan behandlingarna (och då var jag inte heller vältränad :o ). Men jag tycker det är otroligt viktigt att försöka att fortsätta träning/rörelse i den mån det går. Det pågår just nu en stor studie med just träning under cyto behandlingar. Utan att ha sett det resultatet så är min bestämda tro att om jag kan få in så mycket träning/rörelse under min behandlingstid så kommer jag att må bättre under själva behandlingstiden och att jag kommer snabbare "tillbaka". Cyto behandlingar bryter ner kroppen under ett halvår, så jag vet att det är en uppförsbacke att komma tillbaka...men den kanske inte blir fullt lika lång?!

PT-tränaren var en otroligt service minded och trevlig person. Hon ser detta som en win-win situation (pluggar till läkare)...och det var ju inte direkt som hon behövde övertala mig till "detta" direkt :)

Jag är bara sjukt tacksam! Sagt och gjort, första daten är bokad. Looking forward!

Det är väl bara att go with the flow :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar