Twingly statistik

Twingly statistik

söndag 4 maj 2014

En dag i tystnad

Och då menar jag verkligen, en dag i tystnad... 

I den 8 veckors mindfulnesskursen som jag går ingår en dag retreat, dvs i total tystnad. En helt ny och annorlunda erfarenhet...att inte få prata på en hel dag! Jag var osäker på om jag överhuvudtaget skulle ta mig dit då jag inte mår så bra fysiskt. Men jag hade pratat med ledaren innan och det var helt ok att gå ifrån, gå och lägga sig och vila...Fast jag tänkte att vila är väl det enda man gör en dag som detta :o ;)

Hur som haver gick dagen snabbt förbi...i tystnad...med olika meditationsövningar. Tom lunchen gick vi i en tyst samlad grupp till ett lunchställe, ingen pratade, vi åt under tystnad...i allt liv och myller runtomkring oss. Och det var ganska skönt att hitta stillheten i allt kaos...En tyst promenad tillbaka och man kände hur vinden bet tag i kinderna och vi fick tom snöflingor på nästipparna (maj månad :o)...för att sedan få en glimt av den varma solen och vi kunde gå längs vattnet tillbaka.

Jag har idag tagit ett personligt rekord i att vara tyst en hel dag, hittat stillhet och nästan lyckats fokusera bort illamåendet och skakningarna, åtminstone tidsvis:)

En dag i taget :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar