Twingly statistik

Twingly statistik

torsdag 3 april 2014

Step by Step - Styling!

Igår föll mitt ljuvliga böljande blonda lockiga tjocka hår till marken (ja, ja om ni ska vara petiga...mina tunna, få och raka stripor;)....Och det kändes helt ok:)

Skulle kamma mig och håret följde med borsten...tittade mig själv i spegeln och funderade på vad jag kände...panik? ledsamhet? sorg? ilska? Nej, jag var faktiskt rätt harmonisk, alla de tidigare nämna känslorna hade jag bearbetat dygnet innan.


Jag tittade mig i spegeln och blev lite fnissig...blir det uppföljning "Ronja Rövardotter" så paxar jag rollen som "Skalle Per"...


Jag står i badrummet och tittar på "Skalle Per" och hör hur min man kommer in i hallen...Vill förvarna honom snabbt! Innan han ser mig!...Så jag ropar..."Jag tappar massor med hår nu...vi kanske måste raka bort det sista ikväll!"...

"Ok" får jag till svar...väntar...är lite rädd för hans reaktion ändå...Till slut kommer han i badrummet...jag vågar nästan inte titta på honom...tar ett djupt andetag och släpper blicken från badrumsmattan...så möter jag "min like"...Han var Flintis! :o

Törs han så törs jag!...Och hela familjens samlades i badrummet. Min man var Frisör, stora tjejen var ivrig Fotograf och den lilla tjejen fungerade som "alltiallo". Här ska fixas och rakas!





















Rollen som "Alltiallo" började och bli tråkig....Hur lång tid kan det ta att få bort de små tussarna egentligen...?





















Sista titt i spegeln...nu som Roger Pontare;) Frisören tittade och funderade...tveksam till vilken frisyr som skulle passa just denna tjej bäst...Hrmmm?








Ta-Daa :)








1 kommentar:

  1. Underbara människa...
    Eller för att fortsätta på Ronja Rövardotter ..,
    Lilla vackra människa!!!
    Din make är ju helt otrolig, man blir som man umgås! Tänk han är ju gift med dig!!! Det säger allt!!!
    Puss
    //Lillsyrran Johnsson

    SvaraRadera