Twingly statistik

Twingly statistik

fredag 7 november 2014

Tiden går fort...

...När man har roligt... Det är väl så man brukar säga?!...
Min vecka har inneburit en massa tråkigt och jobbigt... Och ändå måste jag erkänna att veckan har gått i hissnande snabb fart... Jag har spenderat rätt mycket tid på sjukhuset, vilket jag tycker är jobbigt... Så jag känner mig lite trött, sliten och lätt mörbultad... Och rynkig, kan man känna sig så?! Ja, det är så jag känner mig iaf... Och lite svullen... Om jag ändå ska känna efter liksom. ;)

Fast faktiskt... Nu när jag reflekterar över veckan så inser jag att mina tråkiga, trista, måsten och borden som jag har checkat av i veckan har faktiskt varit och är riktigt BRA och HÄRLIGA saker.

Bara för att nämna några...
Jag har äntligen opererat bort porth-a-cathen vilket känns underbart! Jag är en fri kvinna. ;)
Röntgat kroppen på korsen och tvären, nu bara hoppas jag att det endast cirkulerar goda friska starka celler i kroppen min... Och jag har träffat min underbara kurator...dvs 1 h helt egen lyxtid... Vem har sån egotid? :)

Så jag är benägen att hålla med... Tiden går fort när man har roligt! :)


Jag med min porth-a-cath (innan operationen)


OBS! Nedan är inget för känsliga tittare!
Äntligen fri från porth-a-cathen. :)
Låt mig aldrig behöva
en porth-a-cath igen.
Åtminstone inte i detta livet. :)
 

2 kommentarer:

  1. Hej Anna, du och jag känner inte varandra, men jag har följt din blogg under en längre tid tack vare att jag känner din mor som jag arbetat tillsammans med under ett antal år. Jag vill bara önska dig och din familj all lycka i ert fortsatta liv tillsammans. Jag har själv nära vänner som drabbats av cancer och för närvarande kämpar min bästa väninna för sitt liv i en ovanlig form av blodcancer. Livet är både underbart och grymt i samma andetag, men starkast vinner. Allt gott till dig och din familj,
    Astrid

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för ditt fina inlägg! Ja, visst är livet så, grymt och underbart i samma andetag. Vi får göra det bästa av varje stund vi får. :) Önskar dig och er allt gott. Massor med kramar. Anna

    SvaraRadera