Twingly statistik

Twingly statistik

söndag 13 april 2014

My new BFFs

Vem hade kunnat ana att jag någonsin skulle tro på hälsokost och gamla huskurer? Jag som tidigare fnyst och skrattat lite föraktfullt åt de fullkomligt galna människorna...De som på riktigt, har trott eller tror på sånt flummigt hopkok som huskurer...:o

Men...nu undrar jag...om det inte är så att jag har tyckt det har varit väldigt flummigt för jag har inte tagit mig tiden att prova "det"?...

Lite som man brukar säga om konst..."Konst är bara flummigt för den som inte förstår att tolka den"...;)

Man behöver ju introduceras till konst, lite i taget, för att kunna lära sig att förstå den. Vi behöver kunskap och nycklar för att kunna tolka den och för att kunna sätta den i sitt sammanhang. Vi behöver se olika sorters konst för att veta vad vi gillar...Vi behöver helt enkelt vara konstkunniga för att kunna ta till oss av konsten...

Jag har nu, introducerats lite i taget, just när det gäller huskurer! Tagit till mig av tips och råd, diskuterat och lyssnat på kloka människors erfarenheter, läst på...Och samtidigt har jag känt och känner att jag kan inte testa och gör allt (vilket är typiskt annars för just mig;) utan en sak i taget...

Fokus har då varit biverkan illamåendet, som är en av de tuffaste biverkningarna...jag önskar inte min värsta fiende att gå igenom dessa fruktansvärda cyto behandlingarna (fast...hrmmm...jag vet i och för sig inte om jag har någon värsta fiende...eller någon fiende överhuvudtaget :o...Så har jag missat någon, I apologize ;)

Då biverkningarna av läkemedlen mot illamåendet blev så jobbiga sista behandlingen innebar det en ny behandlingsplan denna gång (det var tydligen inte meningen att man skulle vara vaken i sex dygn, skaka, svettas, frysa och ha dödsångest :o ).

Självklart supernervös för hur jag skulle må denna gång...började tom må illa dygnet innan behandlingen skulle påbörjas...Men tänkte...att är det någon gång man ska TRO så är det nu;) 

Jag har inte tagit av mig mina åksjukeband sedan i tisdags (och ja...jag har duschat;), dricker hinkvis med Ingefära te och däremellan matar jag mig frekvent med ingefära tabletter och salta karra...

...Och det hjälper :)

Det är behandlingsdag 5 och jag är helt kortisonfri idag tack vare mina nya BFF´s :)


My new BFF´s


 










 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar