Twingly statistik

Twingly statistik

söndag 9 februari 2014

Laddat om och ser fram emot morgondagens utmaning :)

Det har varit en vecka som pendlat upp och ner. Ska erkänna att veckan startade rätt grå...eller snarare mörkgrå ;)

Min första reaktion efter mitt besök hos min läkare (btw han kvalar fortfarande in i team "Annas Favoritläkare" ;) var att jag blev så ledsen och besviken, det kändes verkligen som ett bakslag och att jag stod på ruta noll igen. Många kloka runt omkring mig har sagt att "det är inte ruta noll"...men jag måste själv kunna känna och inse det också...vilket i ärlighetens namn tog några dagar. Jag gick och tänkte bittert "ja, man ska aldrig ta ut något i förskott (gäller såklart endast positiva händelser ;)", "såklart att det skulle vara just JAG som skulle ingå i de där procenten där snabbproven visade negativa resultat och sedan vid vidare undersökningar så gav det ändå utslag på spridning"..."Ja, så ska jag minsann ALDRIG tänka så något mer", "Nej nu är det slut med det...hrmm...etc"

Nu har jag tänkt på det s.k "bakslaget" på ett annat sätt (läs i slutet av veckan ;)...Jag tänker att det är ändå en faslig tur (skicklighet? ;) att jag var så positiv och blev lycklig över det resultat jag fick efter operationen, fick vara i min rosa fluffiga bubbla och bara njuta av det, där och då. Om jag hade varit negativ och inte tillåtit mig bli glad över det resultat, hade jag då haft någon energi inför de nya förutsättningarna och morgondagens operation?

Jag tror iaf att det var tack att min hyfsat positiva grundinställning som gjorde det möjligt att det endast blev några gråa dagar innan jag återigen fick lite sol på näsan.

Så nu kan jag säga (och verkligen mena och känna det) jag är långt ifrån ruta NOLL! Mer än så! Jag kan säga att jag har kommit en bra bit på vägen mot mitt mål, på faktiskt rätt kort tid :)

Imorgon är det då dags för en ny operation och jag känner mig mer redo än någonsin.

Wish me luck!


1 kommentar:

  1. ♥♥♥ Hoppas det gick bra och känns bra idag! Kram Petra

    SvaraRadera