Twingly statistik

Twingly statistik

söndag 2 februari 2014

Nytt datum och tankarna virvlar...

Alla provsvar har kommit och min läkare vill träffa mig tidigare än planerat, redan nu på tisdag istället för den 11 februari. Förmodligen, rent rutinmässigt, vill ssk ha bekräftat att jag har någon med mig på mötet.

Nu brottas jag med hur jag ska ta informationen, dvs att jag ska få besked tidigare än beräknat.

Det kan låta konstigt för många...att få en ändrad tid innebär väl "bara" att dr måste boka om tiden. Varför lägga någon tid och fundera på det? Men med mitt bagage så innebär snabba svar och tidigareläggning av besök något negativt...det är allvarligare än vad man har trott, vidare provtagning visade andra resultat än snabbprovsvaren, att jag måste ha någon med mig klingar alltid illa i mina öron...

Det känns som en evighet till tisdag. Mina känslor åker bergodalbana, från att vilja vara kvar i min rosa fluffiga lyckobubbla till ångestladdade svarta orosmoln där jag ser mig få cytostatika behandling och alla dess biverkningar.

Men jag har imorgon på mig också för att ladda energi och ändra mitt sinne till att gå dit och ta informationen på bästa möjliga sätt och vara "open minded" (precis som min kära dr vill att jag ska vara :)

Att få svar tidigare innebär ju faktiskt att jag har möjlighet att nå slutmålet snabbare än beräknat. 

Det är så jag ska fokusera! :)

2 kommentarer:

  1. Bra Anna, positiva tankar och målet i sikte. Tänker på dig och håller alla tummar! /Teresia

    SvaraRadera
  2. Ja, fuck den där jävla cancern nu Anna! Tand för tand...! Styrkekramar till dig och er! //Petra

    SvaraRadera