Twingly statistik

Twingly statistik

onsdag 13 augusti 2014

En bra dag!

Idag var det en extra roligt med strålbehandlingen. :)

Med en fullpackad ryggsäck tryckte jag och min yngsta dotter in oss i taxin som skulle ta oss till sjukhuset. "Jo, jag har tagit med mig en del packning... Storasyster har sagt att detta kan ta trreeee långa timmar... Så, vaddå!? :o "

Väl inne på sjukhuset var det ingen väntetid och såklart fick min lilla groda extra mycket uppmärksamhet. Hon agerade snabbt som sjuksköterska med support av de två (ordinarie)sjuksköterskorna. Hon höll ett vaktande öga på mig, det är viktigt att ligga rätt och påminde mig om att jag måste ligga helt stilla.

Sedan trampade lillgrodan bestämt iväg med de andra sjuksköterskorna.

Efteråt kom de alla tre sjuksköterskorna (!) in och lillgrodan nickade och sa "Mamma, dina lungor ser bra ut!"



Jag och min personlig ssk på väg till sjukhuset och strålning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar