Twingly statistik

Twingly statistik

tisdag 5 augusti 2014

2 behandlingar redan avklarade!

Igår gjorde jag min första strålbehandling på KI. Jag blev otroligt fint bemött av en erfaren och kompeten sjuksköterska. Jag kände mig verkligen i trygga händer. Trots detta har jag varit svajig i humöret senaste dagarna, det är som kroppen minns de tidigare strålbehandlingarna som jag har gått igenom. Det är galet länge sedan, känns overkligt att jag har gjort detta förut, som om det vore ett annat liv, en annan person... Men kroppen minns... Jag är fullkomligt överygad om det!

Nu har jag precis gjort behandling nr 2 och humöret är så mycket bättre idag. Nu är jag äntligen igång och nedräkningen har börjat i denna fas, fas 2.

Nu är det bara 23 behandlingar kvar! :)





Mitt behandlingsschema.
2 strålningar är redan
avbockade. :)






Det är här jag kommer jag hänga på
dagarna. Finns stor potential till många
möten med trevliga och härliga
människor! Jag är ingen spåkärring,
men jag ser många kommande hjärtliga
skratt i väntrum nr 2. ;)

Sjuksköterskorna kallar mig,
redan för Anna. :o (Jo, jag vet att det
är mitt namn... Men hur kan de komma
ihåg det?! Jag var ju inte ens inscannad...
Imponerande... De hälsade så glatt på mig
när jag kom gående i korridoren idag. :)

Summa summarum. Detta är en galet varm
och omtänksam avdelning på alla sätt och
vis. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar