Twingly statistik

Twingly statistik

onsdag 11 juni 2014

Det Snygga Snacket!

När jag har mina bra dagar måste jag såklart passa på att göra sådant som ger mig energi. Sagt och gjort...jag fixade barnvakt och bjöd min man på date. Och inte vilken date som helst utan på en föreläsning av en av mina absoluta favoritretoriker, Eline Eksvärd. Min man hade nog hoppats på en mer romantisk date...gruffades det något om:o Gjorde kanske inte saken bättre att det var en galet varm kväll och vi skulle gå in i en mörk lokal som var stekhet...plus att min man var trött och hade inte hunnit äta ngt...och dessutom aldrig hört talas om denna "Elaine Eksvärd"...

Nu kan jag lova att Elaine fått ytterligare ett fan:) Vi satt båda tysta och mäkta imponerade av denna unga kvinnan och timmarna bara flög iväg. Jag funderade när jag tittade ut över den stora publiken...hur lyckas denna lilla unga kvinnan fånga ALLA, män som kvinnor, unga som gamla? Kan det vara hennes tunga bagage som gett henne denna ofattbara drivkraft och mod att ta ut svängarna? Hur kan man vara så personlig och ändå ha integritet och visa på sån styrka? Eller är det hennes personlighet som utstrålar styrka? Hur kan man vara så personlig men ändå inte privat? Vart går gränsen?...

Jag tror inte alla satt och funderade just på de frågor som etsat sig fast i mitt huvud utan faktiskt fick med sig mycket matnyttigt hem (mig inkluderat:).

Retorik handlar inte om konsten att tala utan konsten att få andra lyssna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar