Twingly statistik

Twingly statistik

torsdag 25 september 2014

Fas 3

Nu har jag gått in i fas 3...

Jag stod i kassan på apoteket, snick snackade lite om medicinen som jag skulle hämta ut. Helt plötsligt kände jag en plötslig impuls av att läsa bipacksedeln och vilka biverkningar som kunde medföra. Jag som aldrig brukar läsa bipacksedeln... Jag tror att läser man om alla biverknignarna så får man minst hälften av dem...

Men som sagt var gjorde jag annorlunda denna gången. Scannar snabbt av alla biverknignarna, när jag plötsligt läser håravfall! Går tillbaka och läser igen... jo, mycket riktigt. En vanlig biverkan är just håravfall. Jag brister ut förtvivlat, "Håravfall... Det hade jag ingen aning om".  Att det är en vanlig biverkan!!! "HÅRAVFALL!!!"

Jag läser fötvivlat vidare när jag hör apotekaren trevande säger... "Men det kanske inte har någon större betydelse just för dig... Ja, eller just nu i alla fall... eller?!..." Och så ler hon lite försiktigt. Jag sliter blicken från bipacksedeln och stirrar upp på henne, vad menar hon?!

Tills jag förstår hur detta ser ut objektivt... En flintis som hysteriskt gormar över en biverkan som håravfall... Jag börjar fnissa och till slut skrattar vi högt och ljudligt bägge två...

Så nu är jag i fas 3, den sista och avslutande. Jag ska dock äta medicinen i 10 år så medicinen är mina vitaminer som ska hålla mig frisk i resten av mitt liv! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar