Twingly statistik

Twingly statistik

tisdag 30 december 2014

Gott slut och Gott Nytt!

För ett år sedan hade jag fått beskedet bröstcancer. Jag skulle operera bort hela höger bröst och ett antal lymfkörtlar, återigen gå igenom det helvetet med cellgifter och strålningar som jag en gång överlevt. Jag var i chock, i en bubbla där hela min kropp skrek: NEJ! Det känns som igår när jag blev övertalad att gå med på cellgift... Igen... För mina barns skull bad min läkare... Och då fick jag ge med mig...

Trots att jag befann mig i ett vakum ville vi spendera nyår med våra goda vänner. En tradition som vi inte ville bryta och ff a inte just denna nyårsafton. Att jag skulle få hålla i en stadig hand när det stormade virvelvindar omkring mig och jag visste inte varken visste ut eller in... Det var det enda rätta! ... ♡

Jag tog mig lyxen att spendera dagen hos frissan och hos en make-up artist. På något sätt var det viktigt att ta den tiden och få göra allt fix. Jag har fått så många frågor, hur kan du tycka sånt är viktigt? Det är ju bara yta... När det handlar om liv och död måste du väl tänka på annat än att sätta in extensions!?

Jag har inget riktigt bra svar. Men jag måste skryta med att jag faktiskt har en hel del erfarenhet gällande överlevnadsstrategier. Detta är bara en bland många fler! :) Jag kommer berätta fler! ;)

Ett år... Ett år som jag både vill glömma och som jag aldrig någonsin vill glömma... Jag har så många fina och härliga minnen och de är dem jag ska ta fram när livet känns tufft!

Ni kanske undrar vad vi gör i år på nyårsafton! Ja, även fast våra fantastiska vänner har flyttat till andra sidan jordklotet så ändrar vi inte en tradition så lätt. Så just nu sitter vi vid deras pool, sippandes på varsitt kallt prassligt gott vitt vin. Tittar på våra barn som leker, badar, busar... De skrattar och ser galet lyckliga ut.

Och jag måste erkänna, jag är lycklig, jag överlevde och jag är sjukt tacksam för alla nära och kära som så ihärdigt har lyft mig när det varit som jobbigast.

Det finns inga ord som kan förklara min tacksamhet...Men jag hoppas ni känner den!

Jag önskar er alla ett underbart slut på 2014 och ett helt galet fantastiskt 2015. ♡♡♡

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar